Vanliga frågor
Här samlar vi svaren på de vanligaste frågorna vi brukar få från våra hyresgäster. Hittar du inte svaret på just din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss.
Sidmeny
Jag har tappat bort min nyckel, hur beställer jag en ny?
Skicka ett meddelande till oss på Mina Sidor. Skriv vilket nyckelnummer du har- detta kan du se på en annan nyckel som går till samma utrymmen. Vi återkommer till dig när beställningen är klar. Du blir debiterad för bortkommen nyckel och bricka, fakturan skickas till dig på det sätt som du valt att ta emot fakturor. Om du brukar betala med autogiro kommer denna engångsfaktura skickas till dig via post och måste betalas manuellt.
Det är kallt i min lägenhet, vad ska jag göra?
Vi erbjuder 20 grader i våra lägenheter efter Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Upplever du att din lägenhet är kall rekommenderar vi dig till att mäta temperaturen från mitten av rummet med cirka 1 meters höjd från golvet. Är det under 19 grader kan du göra en felanmälan. Då kommer en fastighetstekniker att kontakta dig för att se över ditt ärende.
Jag har beställt tillval till lägenheten, vad händer nu?
Vi gör en beställning omgående, leveranstiden kan variera baserat efter vad man önskat som tillval. När det är dags för installation kommer en av våra entreprenörer att kontakta dig för att boka tid och installera eller montera tillvalet.
Kan jag beställa tillval till lägenheten?
För att vi ska kunna ge dig rätt besked ber vi dig kontakta kundtjänst. Bedömningen görs för varje lägenhet individuellt. Mer information om tillval.
Jag har gjort en felanmälan, vad händer nu?
Din felanmälan kommer ses över av en av våra fastighetstekniker. Vid bedömning om ett hembesök kommer vi kontakta dig över telefon för att boka en tid som passar dig. Vi kommer åtgärda din felanmälan i den mån vi kan. Du kan via Mina Sidor följa din felanmälan.
Se gärna över att dina kontaktuppgifter stämmer i Mina Sidor!
Hur betalar jag med autogiro?
För autogirobetalning av hyran till Bjuvsfastigheter krävs ett medgivande från dig som hyresgäst. Autogiro är gratis i de flesta banker och är dessutom ett bra miljöval eftersom det sparar in åtskilliga pappersfakturor.
Hämta autogiroblanketten här. Skriv ut, fyll i och signera. Skicka därefter in ifylld blankett till kundtjanst@bjuvsfastigheter.se eller per post till
AB Bjuvsfastigheter
Mejerigatan 1
26723 Bjuv
Du kan även mejla oss om du vill få autogiroblanketten hemskickad.